23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dagligvarekoncern bejler til 400.000 danskere som nye medejere

400.000 nye medlemmer de kommende år - og et medlemsprogram som skal knytte kunderne tættere til butikkerne.

Sådan lyder ambitionen hos Coop’s bestyrelsesformand Lasse Bolander. Det skriver Finans.

Coop Danmark ejes i dag af 1,6 mio. danske forbrugere – tæt ved 100.000 flere end for et år siden. Målet er dog at øge antallet yderligere, så 2 mio. om få år har det røde medlemskort. Målet skal bl.a. nås gennem et nyt medlemsprogram, som lanceres til efteråret.

Coop-ledelsen vil endnu ikke uddybe indholdet, men det ligger bl.a. fast, at der er fokus på det digitale. Coops egen bank er angiveligt også tiltænkt en rolle.

- Kunsten er at lave et medlemsprogram, som både er økonomisk attraktivt og øger loyaliteten, vurderer Lasse Bolander over for Finans.

Centerleder Mads Mordhorst, Copenhagen Business School, forsker i den danske brugs- og andelsbevægelse.

- Det interessante er, om Coop kan gå ind på det marked om fællesskaber, som mange gerne tager del i. Deleøkonomi, crowdfunding og den slags – ja selv Uber-kørsel - bliver markedsført som den nye andelsbevægelse, siger Mads Mordhorst til Finans.

Originalartikel:

http://finans.dk/finans/erhverv/ECE86204...
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web03